Untuk paparan terbaik, tukarkan resolusi paparan pada komputer anda kepada 1152 x 864 atau yang lebih tinggi.

Luahan Positif Tentang Pelaburan Emas

  • Menyimpan emas tak akan rugi kerana harga terus naik.
  • emas beli 100gm, Etika pinjamkan 100gm.. masuk ar-rahnu dia gadai part dia aje.
  • dah tu.. RM300 sebulan,.. siapa nak beri
  • Ini bukan pelaburan duit atas kertas…tetapi tongkol2 emas tu saya dapat tengok, pegang..sendiri simpan kat bank mana yang kita mahu
Anda tak dipengaruhi untuk membelinya, fikir betul2….digalakkan kepada sesiapa yang sda saving… atau ada kemudahan pinjaman peribadi dari bank/koperasi

~comment by azmi, emas999.wordpress~

  • Emas adalah simpanan jangka sederhana dan panjang yang selamat di mana harga emas sentiasa menunjukkan peningkatan. Harga (USD) utk 1 oz seperti berikut; Tahun 2003, usd337-398, 2004 usd387-452, 2005 usd423-509.
  • Emas mempunyai nilai tersendiri tidak seperti wang yang merujuk kepada pasaran global semasa.
  • Emas bernilai sejak zaman dahulu kala hingga sekarang tidak kira apa jua berlaku terhadap peradaban dunia.
  • Emas bernilai dan merupakan simpanan yang kukuh lebih daripada wang pada semua keadaan seperti waktu peperangan atau kegawatan ekonomi.
  • Berdasarkan prestasi nilai emas, purata peningkatan nilai mencatatkan rekod 10% atau lebih setiap tahun.
~statement from emas999.wordpress~

Beli emas dan simpan, adalah satu bentuk pelaburan jangka panjang yang menguntungkan, tak caya, cuba tanya nenek dan mak anda, sbb harga emas stabil dan sentiasa meningkat. Anda boleh beli emas dlm bentuk apa sahaja, samada emas jongkong atau barang kemas untuk isteri anda / mak anda, atau pun anda boleh memilih menggunakan cara ‘passbook account’ yg ditawarkan oleh maybank / public bank. So, ini adalah cara yg biasa, spt yg dibuat oleh kebanyakan masyarakat kita, yang mana keuntungan adalah daripada kenaikan harga emas itu sendiri.

Skim yang ditawarkan oleh Etika Emas pula, kelebihannya adalah hibah yg diberi. Sebab itu saya kata ia lebih untung dari cara yg biasa dibuat org iaitu beli barang kemas dan simpan sendiri, tapi hibah tak dapat.

Mana lebih untung, anda beli barang kemas biasa, anda dapat emas tu, 2 tahun lagi anda jual, harga dah naik, anda dpt untung, VS anda beli emas jongkong/wafer dr Etika Emas, anda dapat emas tu jadi milik anda, PLUS HIBAH (Minima RM300), lepas dua tahun anda jual jugak wafer emas tu dan nikmati keuntungan dari kenaikan nilai emas di pasaran.

~Comment by T.K, emas999.wordpress~

" Saya bersetuju dan berpandangan begitu juga, iaitu berkenaan modus operandi Etika Emas. Pada saya ia adalah satu strategi bisnes yang bijak, smart partnership dgn pembeli, mencagarkan emas menggunakan nama pembeli utk mendapatkan modal secara cepat utk mengembangkan lagi bisnes. Mungkin anda akan bertanya, kenapa Etika tidak cagarkan sendiri? kenapa guna nama org lain? ini adalah kerana adanya limitation/had maksimum cagaran yg boleh dilakukan atas satu nama yg dikenakan oleh Ar-Rahnu. Sebab itu Etika terpaksa menggunakan nama ramai org, dan balasan yg pembeli dapat, adalah hibah RM300 kerana bersetuju menggunakan nama kita(pembeli). Jadi no wonder la, sejak mula memulakan bisnes, dari modal berbayar RM500,000, Etika berjaya menggandakan modal berbayarnya kepada RM5juta hanya dlm masa 6 bulan beroperasi."

~statement from Hilmy, emas999.wordpress~

" tak cuba tak tahu. apapun buat kajian sebelum mencuba. tapi, kita akan terus gagal jika tidak pernah mencuba untuk berjaya. jika dikatakan etika emas menggunakan hampir 65% duit kita untuk jana pendapatan… dah itu tugas dia. kalau kita rasa mampu nak buat bisnes sendiri .. maka buatla… bagi org yang tak tahu nak mulakan bisnes apa… baik join jer niaga emas nie… tak da masalah pun…."

~comment by win win, emas999.wordpress~

" sya da beli 100 gram emas dari etika emas dan 24hb bulan nie genap 4 bulan sya terima diskaun RM300 setiap bulan seperti yg dijanjikan. X tau plak sya dengan bermodalkan RM500K berbayar, etika emas telah meningkatkn keuntungan modal berbayar sehingga RM5 juta dlm masa 6 bulan beroperasi! Kalu mcm tu Alhamdulillah, syarikat ini kukuh dari segi kewangan. Pelabur untung, syarikat pon untung. Etika emas lari? X pe lah, sebab sya ade 3 jongkong emas dlm bank rakyat di daftarkn di atas nama saya. Kalu sya xde duit nak ambik emas tu, bank akan lelong, dan sya dpt duit lelongan tersebut. Rugi ke? Sya x paham kenapa minda orng kita masih lagi di tahap rendah. 90% org melayu membeli perhiasan emas. Berape ramai yg menyimpan emas sebagai pelaburan? Kite anggap/tgk kaum lain x pakai emas, tapi kite x tau berape byk simpanan diaorng dlm bank. Sebab tu mereka berani. Ingat cerita P.Ramlee, “Lu punye nasib lu makan, die punye nasib die makan, apa salah lu makan sama2″. Pikir-pikirkan lah…"

~comment by wohnen, emas999.wordpress~

" utk pengetahuan pembeli dan bakal pembeli...emas999/24k dalam bentuk jongkong/candy/bar hanya di bawa masuk oleh MKS Precious Metal...setiap firm yg ingin membeli dari MKS perlu ada pengesahan dan tidak sewenang2nya dijual kepada public...

owner etika emas dulu setup with his partner at vc gold dan ada permasalahan yg tak dapat dielakkan maka owner etika telah tarik diri dan tubuhkan etika emas...jadi programnya memang hampir sama kerana idea program ni datang dari owner etika emas cuma sekarang ni program yg di buat oleh etika emas lebih kemaskini dan memuaskan setelah merujuk kepada wakil dari BNM juga...dulu vc gold juga masuk dalam bank rakyat (ar-rahnu) tapi skrang rasanya dah tak bleh sbb ada masalah yg saya pun kurang pasti dan mungkin tak bleh diperincikan di sini(sendiri mau ingat)..thats why dia menggunakan KOJUTA sebagai platform simpanan ...

saya juga ada dengar masalah2 yg timbul dari pembeli sebelum2 ini dan pembeli tersebut dah pun keluar dari program VC gold dan dan masuk ker program etika emas"

~comment by rizzmerr, nogold~

" semalam harga emas dunia mlonjak naik... ini merupakan berita baik kepada penyimpan emas di Etika.
Walaupun kejatuhan harga tidak menjejaskan pembeli,namun harga yg meningkat membolehkan penyimpan mendapat bonus yg ke-2. Pendapatan pertama yg tetap terus diperolehi seperti biasa numun kenaikan harga memberi mereka bonus yg ke-2.

sekiranya ada pembelian dibuat 2-3 minggu lepas, ketika harga 1gram = RM 102 - RM 103, kini harga terbaru adalah sekita RM 109. kasarnya bonus bersih setelah ditolak semua kos,pembeli 100g emas 999.9 mendapat lagi sebanyak RM 300 - RM 350.

dari segi matematiknya mereka memperoleh 2.8% tetap setiap bulan + bonus bulan pertama ini lagi 2.9% - 3%. jumlahnya lebih kurang 5.7%-5.8%. tinggi bukan. Ini adalah kiraan pulangan bulanan. belum lg tahunan...
tahniah kepada pembeli2 emas yg telah menyimpan emas mereka di dalam PROGRAM PEMILIKAN & SIMPAN Emas di Etika"

~comment by nfc services, nogold~

Salam utk semua....
di bwh ini sy ingin menyatakan perbezaan antara polisi lama dan polisi yg baru. sebenranya polisi baru adalah lbh prktikal dan adil bg kedua-dua belah pihak...

dulu 3% diskaun berjadual dr total 3 kping. sekarang flat kan kpd RM 300 dr setiap belian 100g. dulu upah simpan pembeli tanggung. skrg sykt tanggung.
dulu redemption 6 bln sekali. skrg bl ada je kenaikan harga dlm tempoh 6 bln min rm 5/g sdh dpt. (dulu kalau antara 6 bln ni ada naik sehingga RM10 sekalipun kene tgu 6 bln br redempt, kalau dia jatuh blk, buyer x rs.... skrg kt bg seberapa byk kali pun, so kalau tamat tempoh tu harga jatuh blk pd harga asal, cust dah dpt redemp waktu dlm kontrak lg)

info ni pd yg dah menyimpan.. mereka akn lbh fhm...
pd yg blm maybe agak pening... so kalau xnk pening, mula lah simpan cpt... UNTUNGGGGGGGGGGGGG....

~statement from nfc services~


No comments:

Post a Comment